30. januar 2018

Januar

Snart er den første måneden av 2018 slutt. Den har vært ganske fin, ikke så prega av den sedvanlige følelsen av at alt må bli mye bedre nå med en gang! men heller mjuk, fylt av små endringer som gjør at jeg føler meg så pepp på resten av året, spent på hvordan det blir.


  • Jeg fylte 25 i januar, et sexy år for alle som er gira på hjernen og kognitiv utvikling, for nå er jeg på topp! Til bursdagen fikk jeg nye ski 
  • Jeg var mye på yoga-matta, og prøvde yin yoga for første gang. Det var rart å kjenne ubehaget i alt behaget der, hvordan man ikke er vant til å slå tankene av og være mjuk og avslappa, men heller vil presse, få ting til å gå fort, være tøft, sånn at man kan bli bedre; jeg tror jeg kan ha godt av mer yin i livet. 
  • Et av mine 18 mål for 2018 er å skrive mer. Jeg har allerede skrivi mer både her og i dagboka enn jeg gjorde nesten hele 2017 til sammen, og det føles så bra. 
  • Jeg har utforsker både skjønnlitterære og faglitterære prosjekter
  • Har lest éi bok, begynt på to andre, men mest av alt nytt abonnementet på Morgenbladet som sambo har spandert 
  • Har vært på pust for første gang og er lykkelig over å ha oppdaget et sted i Oslo som lager dirty chai, har brukt altfor mye penger på croissanter (det virker så overveldende å skulle lage det selv?), stått på skøyter, bakt eltefritt brød, begynt å lese om maskinlæring, løpt runder på Bislett, pottet om planter og endelig laget tofu som ikke fikk gummikonsistens. 
Gleder meg til februar, den eneste partallsmåneden som er et primtall, fastelavensboller, skiturer, at det endelig kommer litt mer sollys om morgenen, å høre lydbok på trikken, finne nye skatter på Deichmann, mer skriving og mer smil. 

1 kommentar:

  1. Jeg gleder meg også til februar. Den lengste korteste måneden i året, men den kommer til å gå over den også. Så fint med 18 mål for 2018 - det vil jeg adoptere sjæl.

    SvarSlett