3. januar 2018

2018

Jeg har kjøpt bok av anti-guruen Susan Knight. Idét jeg betaler lurer jeg på om de som jobber i bokhandelen har en konkurranse på bakrommet, en der de huker av på ei liste i hver sin farge når de selger en selv-hjelpsbok i januar. Det er en så rar og menneskelig ting å gjøre, det å tenke at nå som et nytt tall står til slutt i kalenderen, da kan jeg også bli ny, eller ihvertfall like forskjellig fra mitt gamle jeg som en 8 er fra en 7. Det er flaut, skamfullt på en måte, den evige higenen etter å bli en bedre versjon av meg selv. Jeg prøver å romantisere det, tenke at det er godt å ville vokse - for som ei god venninne av meg har sagt "Vi kan være klar over at en tanke eller et mønster ikke er bra for oss, men det å kverne på og klandre oss selv for at vi fortsatt har den tanken eller handler i det mønsteret, er heller ikke bra for oss."

Så i dag har jeg liggi i et badekar fylt med knallblått glitrende romskip vann og lest om hvordan jeg kan "get my shit together", og mens jeg så på fargen spre seg i vannet fant jeg ut at utgangspunktet ikke var så verst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar