11. desember 2013

ellevtedesember

det er desember, jeg hører på julesanger og hører at året er på hell, tenker på alt jeg ikke har gjort: begynt å ta bilder til bloggen, skrivi dikt hver dag, gått på kafé hver lørdag og lest bok, løpt mil på mil, lært meg å lage jordbær og balsamico martinis, vært i skottland, og alt det jeg har gjort: klina på en strand i portugal, brukt mange gullmynter på jordbær og balsamico martinis, fått kattetøfler i posten, stått på henda i parken når jeg egentlig skulle lese til eksamen, gått på klubb istedet for å gå til sengs, vært først på biblioteket på lørdagsmorgen, vært sist på biblioteket på mandagskvelden, vært tidlig ute, vært sent ut, bare vært.

snart er det 2014 og jeg har som vanlig mange store håp og drømmer, kanskje mest av alt å få kline litt oftere fordi kjæresten kommer til riktig side av dammen for en stund, få kryssa noen nye landegrenser og utvida komfortsonen ytterligere, fortsett og finne favorittdrinker og favorittmennesker, danse bort nettene uten å sove bort morgenene, faktisk huske å kjøpe mørk sjokolade når jeg er i butikken og å drikke teen min før den blir kald.

hva drømmer du om?

1 kommentar:

  1. I 2014 drømmer jeg om mer bekymringsløshet, enda flere morgener dansende i soloppgangen på klubben Berghain i Berlin, å skrive bok, Å temme villhesten jeg dater, spise mer sjokolade uten dårlig samvittighet, svømme masse, og sitte 31.12.14 og tenke FAEN SÅ BRA år.

    SvarSlett