13. desember 2010

trettendedesember

i dag er det santa lucia, og jeg har spist lussekatter og drukki te. men rundt i hodet mitt surrer fransk med canadisk aksent (det er så innmari fint og rart!) og mine nye bakgrunnsbilder på mac og skolepc:



 


de er fra den vakre, grusomme, fantastiske, jævlige og nydelige filmen les amours imaginaires. den får meg til å le, gråte og vri meg. for den handler om den kjærligheten som ikke går som den skal. om å lyve til bestevennen sin. om å slåss i løvet, om å late som om alt er ok, når ingenting er det. om mismatchende tekopper. om femtitallskjoler og å late som man er noen andre. den følelsen man får når man har så innmari høye forventninger og ingenting går som det skal. om passiv aggresjon og sigaretter. om å være tøff helt til man blir redd og pakke seg inn i rare unnskyldninger. og det er den søteste aksenten noensinne, med all slangen og livet i den. du kan også lese om filmen hos hjartesmil og kval&actionfilm, men helst synes jeg du skal se den! 


3 kommentarer:

  1. det er ganske trist at jeg har glemt at det er santa lucia. litt for hektisk juletid? jeg vil se den filmen, hvis den er fransk og fin så kan det ikke bli bedre.

    SvarSlett
  2. DAMN, jeg har hatt så drøyt lyst til å se den siden første gangen jeg hørte om den, men har med så mye annet ikke somla meg til det enna, GAAAHH.

    SvarSlett
  3. jeg lovet meg selv å vente med å se den til ferien! den ser så fantastisk vakker ut, og den har så fint navn.
    (takk for det du sa om bildene mine, jeg ble utrolig smilefjes! hjerte til deg, hjertemakronenmin)

    <8

    SvarSlett