13. desember 2010

trettendedesember

kjære oslo
det er så kaldt at jeg må søke tilflukt på trikken selv om jeg egentlig ikke skal noe sted. og når jeg først skal ta 11-trikken ned til jernbanetorget er det nesten så jeg tar den helt til enden og tilbake igjen, fordi det er så deilig med den varme ovnen. nesten så jeg vil kjøre trikk opp og ned gjennom hele oslo og tilbake, for det er så utrolig kaldt å gå.

likevel er det magisk å være ute nå. snøen ligger overalt, og det store juletreet på karl johan lyser fantastisk i mørket. og det er så mange mennesker der ute på en mandag! jeg føler jeg kan kle meg ut og være noen andre. jeg leste om ei som fortalte en forskjellig historie hver gang hun var hos frisøren. hun blei til en pilot, modell, danserinne, russer, - hun levde tusen forskjellige liv. det er rart, det å utgi seg for en annen. men i oslo kan man bli fremmed i menneskemylderet. man kan være aleine i folksomheten, og jeg trengte det i dag. i dag trengte jeg å gå på tronsmo for å kjøpe julegaver og bare vandre gatene.

og når jeg kom hjem lå det tre fine ting i postkassa mi:
eksamenspapirer, brev og city and colour's bring me your love

1 kommentar: