19. februar 2013

nittendefebruar



tirsdager er en fin dag å være takknemlig på. i dag er jeg takknemlig for:

sommerfugler. de fysiske sommerfuglene som flagrer rundt om sommeren og fyller hverdagen med lys og fargestøv, men mest av alt de metaforiske sommerfuglene. de som noen ganger er spurver eller ørner i magen, som flagrer så mye at blodet begynner å danse og hjertet begynner å bevege seg fortere og kinnene blir røde og nettene blir lange fordi man ikke får sove. nå er det mer enn et år siden jeg gikk med gul kardigan og lilla sko for å få påspandert sort kaffe på en oransje kaffe av en gutt med brune krøller, med blå grønne rosa røde lilla gule grønne magiske sommerfugler som boltret seg så mye i magen at jeg ikke fikk sove natta før, så mye at jeg nesten trodde jeg var syk, for det går ikke an å føle så mye av en følelse, jeg trodde ikke det gikk an. og nå sitter jeg her, med nypakket koffert og de samme lilla skoene, snart klar til å gå ut døra og sette meg på et tog - en metro - et fly - et fly til - fremdeles like mange sommerfugler, fremdeles like mye spenning som et fallskjermhopp eller en berg-og-dal-bane eller et første kyss. det er noe av det fineste jeg veit om, og jeg er så takknemlig.

1 kommentar: