7. januar 2012

sjuendejanuar

en ting som ikke er noe bra, er når en blir så sliten eller så trøtt eller så stressa, at man blir helt irrasjonell. at man begynner å svare frekt til noen som er hyggelig mot en. at en blir sint for alt og ingenting, og spesielt på en som ikke egentlig har gjort noe. kanskje man gråter fordi noe er så innmari uretteferdig eller fordi bussen ikke kommer eller fordi toget er forsinka eller fordi det er kaldt. det er den følelsen av at hele verden er i mot deg,  at du alltid mister nøklene dine og aldri rekker busse, at ditt tog alltid er forsinka, eller at bilen er tom for bensin når den ikke skal være tom for bensin, at dvd-spilleren ikke vil spille av favorittfilmen din, at noen spiste middagsrestene du skulle ha til lunsj og at ingen skjønner noen ting. når den følelsen kommer da er det bare en ting å gjøre. kjøp sjokolade eller lakris og hør på wakey wakey til det blir litt bedre.

4 kommentarer:

  1. Så utruleg sant. Og så fin tekst kring akkurat dette.

    SvarSlett
  2. jeg elsker hvordan du skriver så fine og innholdsrike tekster om små temaer som vi, som oftest, overser i hverdagen. det er så fint at noen legger merke til det og får andre til å tenke over det og får de til å skjønne at; hei, dette er faktisk sant og du burde være klar over det og det er ikke bare du som tenker sånn. takk.

    SvarSlett
  3. åhå, du skriver så fint at jeg får bobler inni meg. og wakey wakey og lakris er det noe av det beste som finns, tror jeg.

    SvarSlett
  4. Jeg hater når verden er sånn. Wakey Wakey og sjokolade er fin terapi...

    SvarSlett