3. juli 2011

tredjejuli

kilde


den siste uka føles litt slik; i fell into a rabbit hole and woke up in a magical world; hove. det var så fantastisk på så mange måter. jeg vil skrive om det, men jeg veit ikke hvor jeg skal begynne. ordene er ikke nok, bildene er ikke nok, filmene er ikke nok - man må ha vært der for å kjenne på det eventyret det var. det er så mange nye tanker og følelser og ting som blei til der, alt var magisk, alt var ekte, og vi var frie.

nå veit jeg ikke helt hvor jeg skal begynne. hva skal jeg skrive om? ofte når en ikke veit hvor en skal begynne så ender en opp med å ikke gjøre noen ting. når lista over ting du skal gjøre er altfor lang blir det til slutt til at du ikke gjør noe. når en planlegger for mye så trekker en seg sammen og angrer. men ofte er det aller beste å bare begynne et sted. begynn på den sangen du har inni deg, bare slå noen akkorder og syng noen strofer og så blir den til. begynn på den boka, eller den tegningen eller det forholdet. det å begynne er det vanskeligste synes jeg. for når man først har gjort det, så føles det for seint å snu. har du løpt to hundre meter kan du like gjerne løpe tjue tusen meter (eller i hvert fall tre). har du først sagt hei så går resten av samtalen av seg selv. så det er det jeg ville begynne med å skrive om nå, det å begynne. akkurat nå skal jeg fokusere på å fortsette sommerferien i den samme magiske stemningen jeg begynte den i. hva skal du fortsette med? hva skal du begynne med?

3 kommentarer:

  1. jeg avslutter så mye for tiden. nesten hele livet jeg har levd de siste fire årene; folkene, byen, leiligheten, jobb og studier.

    til gjengjeld får jeg lov til å begynne med flere ting, og jeg flytter til et nytt land. jeg skal ha mer tid er hovedregelen, og jeg skal ikke falle inn i dårlig studierytme.

    SvarSlett
  2. begynner med jobb, for å spare opp penger til det som begynner i september: en annen by, et annet land.

    SvarSlett
  3. Jeg skal fortsette å skrive, for i formiddag fikk jeg en vannvittig god flow og nå kan jeg ikke stoppe.

    SvarSlett