29. mars 2011

tjueniendemars

kilde

man sier at å drømme om framtida er en form for nostalgia. men jeg synes det er en fin form for nostalgia. noen ganger er ikke nåtida akkurat slik man vil ha den, og da er det fint å kunne flykte inn i framtida og finne svaret på en del ting. finne på svar på hvorfor du jobber så hardt som du gjør, hvorfor du står opp når du er trøtt, hvorfor du gjør det du synes er vanskelig - en kan flykte inn i framtida og huske hva slags liv man vil ha og hva slags person man vil være, og det kan hjelpe en. hjelpe en til å reise seg opp å gjøre de tingene man prokrastinerer vekk. eller hjelpe en til å holde ut. til å forstå at det kanskje er like viktig å blåse såpebobler ut av vinduet eller å se på finn nemo akkurat nå. jeg lager kaffe for å klare å dykke ned i arbeidet igjen. hva gjør du?

2 kommentarer:

  1. jeg tar en pause og lar musikken overta hodet, kroppen, rommet. det er ganske fint, egentlig.

    SvarSlett
  2. fint! jeg går meg en tur eller legger meg på gulvet, ser i taket og setter på en cd. heia fremtiden!

    SvarSlett