15. mars 2011

femtendemars

paris var nostalgisk. det var som å besøke en venn man ikke har sett på lenge og gjennoppdage alle de tingene man hadde glemt at man elsket: den rare latteren, smilehullene, faktene ved hendene, hvordan håret ser ut i lyset, alle krikene og krokene i personligheten - slik føltes paris ut. det føltes som å være på oppdagelesferd i et sted man egentlig kjenner, men samtidig ikke kjenner i det hele tatt. selv å gjøre ting som jeg har gjort flere ganger før føltes nytt og spennende. paris kjentes fritt, for paris er fritt. paris var fylt med tørr brostein og høye hæler. det var fylt med stappfulle bruktbutikker og koselige menn som ga en roser på metroen, sånn bare fordi. det var fylt med plystring og rar musikk, rødvin og crème brûlées, med venner, latter og smil. og lys. det var så fantastisk lys, hele tida. paris var vakkert. jeg prøvde å fange det med fotoapparatet.













det var litt om paris. 

3 kommentarer:

  1. paris er en drøm.
    jeg vil drømme der snart, med deg.

    SvarSlett
  2. Ein dag skal eg skjønne ka du meina. Eg gledar meg til ein dag.

    SvarSlett
  3. hjerte på paris, byen i mitt hjerte. uæh, mindre enn en måned til jeg setter mine føtter der igjen.

    SvarSlett