13. februar 2011

trettendefebruar

25 - dette er jeg bra på

kilde


jeg er bra på å skrive, tegne, spille, danse, skape følelsene mine om til noe konkret. jeg er bra på å skrike når jeg føler for det. jeg er bra på å huske bursdager og årsdager og morsomme historier, og jeg er bra på tall og ord. jeg er bra på å le kjempehøyt hvis noe er morsomt (og hvis noe ikke er det). jeg er bra på å gå med rare briller og kjøpe morsomme ting, finne magiske plasser og oppdage ny musikk. jeg er flink til å bake muffins og kaker og til å lage vegetarlasagne. jeg er bra på annengradsligninger. og film. på det å være meg.

men det jeg synes jeg er best på, det er å vise folk at de er bra. hvis jeg ser noen med fine briller eller fin kåpe eller fantastisk hår liker jeg å si det til dem. jeg forteller folk hvor viktige de er. jeg sender postkort bare for å fortelle dem at de er fine. jeg er bra på klemmer og kyss. jeg er bra på å holde hender og på å holde på hemmeligheter. jeg er bra på å skrive lange brev og tenne stearinlys og finne fine bursdagsgaver. jeg er bra på å skrive små hemmeligheter under musematter og legge hjerteformede post-it-lapper i biblioteksbøker og jakkelommer. jeg er bra på å få folk til å smile.

2 kommentarer:

  1. Så fin egenskap! Du er hvertfall utrolig søt når du sier så mye fint, og jeg blir kjempeglad! Alle skulle vært flink til å si fine ting til andre!! Hei og hopp, du har kjempefin blogg og skriver veldig fint! God søndag!

    SvarSlett