9. september 2010

niendeseptember



fredag igjen. det kunne vært mandag, eller tirsdag. jeg bryr meg ikke om navn. natta kryper innover i klokka, men det er ikke mørkt ute. "det er ikke mørkt ute" - jeg skriker det. høyere, høyere, høyere. men det er ok. verden sovner, og det er nå alt annet begynner. jeg koker meg en kopp te, jeg setter meg i vinduskarmen og ser inn i mørket, inn i vinduer der de fleste har slått livet av for noen timer. jeg skriver armene mine fulle, jeg gjør dagboka mi lengre, jeg limer opp bilder på veggen. jeg spiller piano, teiper leppene mine sammen, ekspploderer musikken inn i ørene mine så hardt at alt annet forsvinner. insomniaen holder rundt meg som en sulten elsker, trenger inn i trommehinene mine og limer seg på hornhinnene, lager sugemerker i hukommelsen min, kysser nervene mine så numne at jeg glemmer de vanlige følelsene. insomniaen er ikke kjærestemateriale, ikke typen som lager frokost om morgenen. så etter noen timer, så slipper det. jeg kan sove, litt. vi våkner samtidig. hele verden sover, de våkner, og ingenting er forandra. men jeg kan skrive bøker mens du sover. jeg kan leve to liv. (bildekilde)





1 kommentar:

  1. oi. det kunne eg virkelig aldri forestille meg, tror eg. har alltid fått sove så lenge eg virkelig prøvde..

    sv;
    vet, så de på Hove i år!
    men tror det blir bedre no, skal spille på en mye mindre scene i Bergen :D
    mange fantastiske opplevelser. evig pint e enno mer herlig enn eg hadde trodd, og siden sist oppdatering har eg kjøpt enno mer usikk igjen ^^,

    SvarSlett