19. september 2011

nittendeseptember

biffy clyro – many of horror

kilde

biffy clyro er musikk du kan gråte til og musikk du kan være sint til. tekstene deres er så kloke, poetiske, varme og fulle av historier. når jeg setter på ei biffy-plate føler jeg at jeg setter på en film. det er så mange følelser, fortellinger, at jeg lager mine egne personer som det synges om og som synger, en egen historie som passer til musikken. jeg har så mange gode minner med biffy clyro. og på den denne miniplate er det litt av det gamle vakre, og litt av det nye og minst like vakre; to nye og to gamle sanger, som man helt klart burde ta seg tid til å lytte til på en mandag.

1 kommentar:

  1. Jeg har ikke selv noe forhold til denne musikken, men det er fint å lese det du skriver om den! Takk for tipset!

    SvarSlett