20. februar 2011

tjuendefebruar

veronika vil dø
















veronika vil dø er basert på en paolo coelho's bøker. filmen handler om veronika, som bestemmer seg for at livet ikke er verdt å leve. det handler om å våkne og fortsatt være i live, det handler om å bli plassert på et instituisjon for sinnsyke og få vite at en bare har noen uker igjen å leve, og svare med at; må jeg vente så lenge? men det handler også om å gjennoppdage seg selv og livet. det handler om å finne tilbake til drømmer en hadde glemt, om å elske, om plutselig forstå at en selv er et større mysterium enn selve livet og om å plutselig oppdage vakre ting. jeg synes dere skal se den. 




5 kommentarer:

  1. når jeg har lest en bok jeg liker, har jeg ikke så lyst til å se filmen. men jeg liker boka.

    SvarSlett
  2. jeg syntes man burde lese boka også, for den er innmarifin, mye finere enn filmen syntes jeg.
    (blues er ikke det samme uten deg)

    SvarSlett
  3. Oh, den virker spennende! Den må jeg se.

    SvarSlett
  4. den vil jeg se.

    /tusentusen takk. jeg vet ikke hva jeg skal si.

    SvarSlett
  5. Jeg visste faktisk ikke at det var en film og, men har jo hørt mye bra om boka, så mja? :D

    SvarSlett