16. februar 2011

sekstendefebruar

29 - dette skal jeg bli når jeg blir stor

kilde
kilde
kilde
i framtida skal jeg bli tøffere. jeg skal gå med rød leppestift og kjøpe enda flere kjoler. og ha mange rare hatter og hattefester. jeg skal le masse og ha lest tusenvis av bøker. jeg vil kunne masse rart om rare ting som pi og oddetall og champagne og dvd-plater. jeg skal gå ut og drikke rødvin og danse på bordene hver lørdag og ha blåsøndagsklubb med de fineste menneskene, der man kan se filmer som breakfast at tiffany's eller new york i love you, og drikke eplejuice og spise scones og appelsiner mens vi ler av alt det morsomme vi gjorde kvelden før. jeg skal feire ubursdager. jeg vil ha en rød rar bil eller bare en sykkel. jeg skal kanskje studere på et stort universitet og sitte på første rad og komme med tusenvis av spørsmål, og jeg skal skrive masse dikt og henge dem opp på veggene, på dørene, jeg skal skrive på vinduene og under setene på t-banen og jeg skal sende inn manus og skriverier til alle forlag og blader jeg finner, jeg skal alltid ha med meg en skisseblokk der jeg tegner alt jeg synes er fint og skrive i den blå notatblokka mi. jeg skal gå på kino hver torsdag minst, og arrangere rare fester med såpebobler og masker og laserlys og collager og invitasjoner og pinjataer på ukedagene, sånn at alle kan bil overraska en gang i blant og alle kan ha noe å glede seg til. jeg skal gå på fine konserter med de beste banda og alltid spandere øl. jeg skal ha mange rare historier om å fortelle om gutter og jenter og katter og steder ingen har vært før og tiramisu og rart øl. også skal jeg ha en boks med fine servietter jeg kan ta med meg til ei venninne som har kjærlighetssorg, jeg skal bake den beste sjokoladekaka i verden og lage en film om hvordan det er å gå med et hull inni seg og hvordan man kan fylle den med kjærlighet på pinne og brevåpnere og sånt. jeg skal ha mange brevvenner og få post hver dag. også skal jeg gjerne ha en fin gutt som er min. aller helst skal jeg være forfatter og kunstner, men hvis jeg blir matematiker eller journalist eller jurist eller psykolog eller frivillig engelsklærer i afrika, så hadde det også vært fint. uansett hva jeg blir er jeg sikker på at det blir innmari bra. 

7 kommentarer:

  1. jeg tror du er en sånn som får til det du vil, mari. kan vi starte i køben med røde lepper, hatter, champagne og danse på bordene?

    SvarSlett
  2. jeg tror du kommer til å bli en meget flott dame uansett!

    SvarSlett
  3. Så utrolig bra du skriver :D Jeg fikk skikkelig lyst til å bli som den fremtidelige deg, NÅ :D

    SvarSlett
  4. å, fint! jeg blir med! punkt én på listen: kjøpe rød leppestift.

    SvarSlett
  5. åh, det høres fantastisk ut. En god plan, en fin drøm. Jeg heier på deg.

    SvarSlett