21. mai 2012

tjueførstemai

til meg sjøl som 14 år

du er ikke så stygg på håret som du tror du er, du er ikke så tjukk som du tror du er, the used er ikke verdens beste band, du kommer ikke til å tatovere earthquake i nakken (og det er ok, du har ikke mista deg sjøl fordetom), det finnes romantiske komedier for de som ikke er reese witherspoon også, det kommer flere søvnløse netter, det kommer til å ordne seg, livet er ikke så alvorlig som du tror det er, det du griner over i dag kommer du til å le av om fem år, du kommer til å forelske deg igjen, hjertet ditt er ikke ødelagt, du kommer til å smile igjen, du kommer til å finne nye filmer og bøker og mennesker og sanger og band og konserter og opplevelser og hjertet ditt kommer til å bli større, du kommer til å tørre når det virkelig gjelder, du kommer til å bli bedre, det er mange som er glad i deg, du kommer aldri til å bli 1,70 og det er helt ok, ikke kjøp skoene for store du kommer ikke til å vokse inn i dem, fortsett å skrive - det hjelper, hør på tori amos - det hjelper, spis mørk sjokolade - det hjelper, løp deg en tur - det hjelper, skrik - det hjelper, snakk og de kommer til å lytte, le av deg selv, ikke drikk kaffe etter midnatt, du har nok tid, du trenger ikke finne veien ennå, det kommer til å bli ok. det kommer til å bli bedre. det kommer til å bli fantastisk.

4 kommentarer:

  1. kan dette være litt til meg og? for det var så fint sagt/skrevet, og det gikk rett i hjertet.

    SvarSlett
  2. Nydelig. Jeg liker hvordan du så ofte skriver som om du skulle vært inne i hodet mitt.
    14 år gamle meg trengte også å høre det.

    SvarSlett
  3. Tenk om ein hadde fått slike ord når ein verkeleg var fjorten.

    SvarSlett
  4. Akkurat slik var jeg som fjortenåring. Nå ler jeg litt av alle tatoveringene jeg planla og hva som betydde så mye den gang. Det er jo ganske fint da. Se hvor langt vi har kommet. :)

    SvarSlett